You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience.

Openbaar vervoer – QR code scannen op station

Tip: Het scannen van de QR code gaat het beste wanneer je helderheid van je scherm volledig aan staat. De… Lees meer

Tip: Het scannen van de QR code gaat het beste wanneer je helderheid van je scherm volledig aan staat.

De barcode werkt alleen bij poortjes met een barcode reader, dit is een poortje met een glazen barcodelezer aan je rechterkant:

Soms is het glas van deze scanners dusdanig beschadigd dat deze de barcode niet meer kan lezen. Als dat het geval is, kan je ons dan doorgeven waar dit was? Dan geven wij dat weer door aan NS.  Staan er geen poortjes maar alleen check-in en check-uit paaltjes? Dan is het niet nodig om in -en uit te checken. De barcode werkt niet op deze paaltjes. Je kan dan dus zo in de trein gaan zitten en bij een controle je kaartje laten zien, jouw ticket is namelijk al betaald.

Tip: Het scannen van de QR code gaat het beste wanneer je helderheid van je scherm volledig aan staat.

Update 12 augustus 2021: Voor Android telefoons komt het soms voor dat de QR code niet goed gescand wordt. Team Moves werkt op dit moment aan een oplossing om dit te verhelpen. We verwachten dat dit snel wordt opgelost.

——————

Tip: Scanning the QR code works best when your screen brightness is fully turned on.

The barcode only works for gates with a barcode reader, this is a gate with a glass barcode reader on your right:

Sometimes the glass of these scanners is so damaged that it can no longer read the barcode. If so, can you tell us where this was? We will then pass this on to NS. Are there no gates but only check-in and check-out posts? Then it is not necessary to check in and out. The barcode does not work on these posts. So you can just sit on the train and show your ticket at a check, because your ticket has already been paid.

Update 12 augustus 2021: For Android phones, it sometimes happens that the QR code is not scanned properly. Team Moves is currently working on a solution to fix this. We expect this to be resolved soon.

Dit is meer nieuws

Naar al het nieuws